ტრენინგების პროგრამა

Intel Essentils _ პროექტებით სწავლება
კურსის მიმოხილვა
მოდული 1: პროექტებით სწავლება
თემა: პროექტებზე დაფუძნებული სწავლება და პროექტის მონახაზი
ძირითადი აქტივობები:
  • პორტფოლიოს კომპონენტების გაცნობა
  • სტატიის მომზადება პროექტებით სწავლების თემაზე და მისი გამოცემა
  • თქვენი პროექტის შესაბამისი 21-საუკუნის უნარ-ჩვევების შერჩევა
  • საპროექტო იდეების გენერირება
  • რეფლექსია თქვენს ბლოგზე
მოდული 2: ჩემი პროექტის დაგეგმვა
თემა: მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები და მოსწავლეზე ორიენტირებული შეფასება
ძირითადი აქტივობები:
  • სტანდარტების შემუშავება თქვენი პროექტისთვის
  • სასწავლო ამოცანების ჩამოყალიბება
  • მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვების ფორმულირება
  • შეფასების ეფექტური სტრატეგიების მოკვლევა
  • დროში გაწერილი შეფასების გეგმის მონახაზის შექმნა
  • შეფასების ფორმის შედგენა მოსწავლეთა საჭიროებების გამოვლენისთვის
  • პროექტის პორტფოლიოს პრეზენტაციის შექმნა
  • რეფლექსია თქვენს ბლოგზე
მოდული 3: კავშირები
თემა: ინტერნეტის გამოყენება სწავლა-სწავლების პროცესში
ძირითადი აქტივობები:
  • უკუკავშირის მიღება პროექტის პორტფოლიოზე და მოსწავლეთა უკვე გამოვლენილი საჭიროებების შეფასება
  • იდეების გაზიარება, პროექტზე დაფუძნებული სწავლებით სტანდარტის შედეგების მიღწევაზე
  • საავტორო უფლებების კანონმდებლობის გაცნობა და მისი გამოყენება
  • ციტირებული წყაროების შემცველი დოკუმენტის შექმნა
  • ინტერნეტრესურსების გამოყენების დანერგვა კვლევის, კომუნიკაციის, თანამშრომლობის, პრობლემების გადაჭრისა და 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარების მხარდასაჭერად.
  • ონლაინთანამშრომლობითი ვებსაიტების გამოყენება პროექტის იდეების გაზიარებისთვის
  • რეფლექსია თქვენს ბლოგზე
მოდული 4: სასწავლო ნიმუშების შედგენა
თემა: პროექტის შედეგები მოსწავლის თვალთახედვით
ძირითადი აქტივობები:
  • სტრატეგიების შერჩევა პროექტებზე დაფუძნებულ და მოსწავლეზე ორიენტირებულ საკლასო გარემოსთან მოსწავლეების ადაპტირების ხელშესაწყობად
  • მოსწავლეთა მიერ შექმნილი გამოცემის, პრეზენტაციის, მინიენციკლოპედიის ან ბლოგის ნიმუშის შექმნა სწავლის შედეგების დემონსტრირების მიზნით
  • სწავლების პროცედურების მონახაზის შედგენა
  • მოსწავლეთა ნამუშევრების თვითშეფასება
  • რეფლექსია თქვენს ბლოგზე
მოდული 5: მოსწავლეთა პროექტების შეფასება
თემა: განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასება
ძირითადი აქტივობები:
  • უკუკავშირის მიღება მოსწავლის ნიმუშზე
  • შეფასების პროცესში მოსწავლეების ჩართვასთან დაკავშირებული პოტენციური სირთულეებისა და მათი დაძლევის გზების მოძიება
  • თქვენ მიერ გამოყენებული შეფასების ფორმების ანალიზი და შეფასება/თვითშეფასება
  • შემაჯამებელი შეფასების პირველადი ვარიანტის შედგენა
  • თქვენი მოსწავლეებისთვის შესაბამისი შეფასების ფორმების შედგენა
  • შეფასების ფორმების შედგენის შემდეგ, მოსწავლეთათვის შექმნილი პროექტის ნიმუშის გადახედვა და შესაბამისი ცვლილებების შეტანა
  • პროექტის გეგმის განახლება
  • რეფლექსია თქვენს ბლოგზე
მოდული 6: დაგეგმვა მოსწავლეთა წარმატებისთვის
თემა: მოსწავლეთა ხელშეწყობა და ორიენტირება დამოუკიდებელ მუშაობაზე
ძირითადი აქტივობები:
  • დიფერენცირებული სწავლების სტრატეგიების განხილვა
  • მოსწავლეთა დამოუკიდებელი მუშაობის ხელშემწყობი შეფასების ფორმების შექმნა
  • მოსწავლეთათვის დამატებითი დამხმარე მასალების შექმნა
  • პროექტის გეგმის შეცვლა სხვადასხვა სტილის/დონის მოსწავლეთა საჭიროებების გათვალისწინებით
  • რეფლექსია თქვენს ბლოგზე
  • თვითშეფასება, თუ რამდენად წარმატებით შექმენით მოსწავლეზე ორიენტირებული საკლასო გარემო
მოდული 7: ფასილიტაცია ტექნოლოგიების გამოყენებით
თემა: მასწავლებელი, როგორც ფასილიტატორი
ძირითადი აქტივობები:
  • კითხვის დასმის სტრატეგიები მაღალი დონის სააზროვნო უნარების ხელშესაწყობად
  • დამხმარე მასალების შექმნა
  • პროექტის გეგმის განახლება
  • განხორციელების სტრატეგიების განხილვა
  • დოკუმენტების შექმნა მენეჯმენტისთვის
  • საგაკვეთილო გეგმის შეფასება და განახლება შეფასების შედეგების მიხედვით
  • რეფლექსია თქვენს ბლოგზე
მოდული 8: პროექტის პორტფოლიოს ჩვენება
თემა: შესწავლილის გაზიარება
ძირითადი აქტივობები:
  • შენი ნამუშევრის მომზადება წარსადგენად
  • პროექტის პორტფოლიოზე უკუკავშირის მიღება და გაცემა
  • რეფლექსია თქვენს ბლოგზე
  • ინტელის ძირითადი კურსის შეფასება




მასწავლებელთა ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების მეორე დონის  ტრენინგის პროგრამა- ინფორმაციული ტექნოლოგიების გამოყენება სასწავლო პროცესში


ტრენინგ-კურსის მიზანი
სასწავლო პროცესში ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ინტეგრირების ხელშეწყობა ეროვნული სასწავლო გეგმების მოთხოვნების შესაბამისად. 

სამიზნე ჯგუფი
კურსის სამიზნე ჯგუფს წარმოადგენენ იმ საჯარო სკოლის მასწავლებლები, რომლებიც ინტერნეტ-კავშირით იქნება უზრუნველყოფილი 2009 წლის ბოლომდე ”საგანმანათლებლო და სამეცნიერო ინფრასტრუქტურის განვითარების სააგენტოს” მიერ. 

სკოლის ადმინისტრაციას ვთხოვთ შეარჩიოს 6 მასწავლებელი ტრენინგში მონაწილეობის მისაღებად. თითო მასწავლებელი 5 საგნობრივი კათედრიდან (ქართული ენა და ლიტერატურა, უცხო ენები, საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები, სოციალური მეცნიერებები, ზუსტი მეცნიერებები) და დაწყებითი კლასის მასწავლებელი. 
შერჩევის აუცილებელი კრიტერიუმია კომპიუტერის საბაზო უნარების ფლობა: ტექსტური რედაქტორი, ინტერნეტში ძიება, ელ-ფოსტა.
მასწავლებლებს ჩაუტარდებათ ტესტირება: მასწავლებელმა საკუთარი თავის შესახებ ინფორმაცია უნდა აკრიფოს ტექსტურ რედაქტორში და მიბმული ფაილის სახით გადაუგზავნოს ტრენერს ელექტრონულ ფოსტაზე.  
დავალების წარმატებით შესრულების შემთხვევაში მასწავლებელი მონაწილეობას მიიღებს ტრენინგში. მასწავლებელი ვინც ვერ შეასრულებენ დავალებას, მომდევნო თვეში გაივლის იგივე სახის ტესტირებას. 

ტრენინგ-კურსის აღწერა
კურსი 39 საათისაგან შედგება, რომელიც 13 სამსაათიან დღედაა დაყოფილი და მოიცავს 4 მოდულს. 

მოდული I. კურსის შესავალი (3 სთ.)
 კურსის წარდგენა: მიზანი, შედეგები, განრიგი, შეფასება 
 სასწავლო პროცესში ისტ გამოყენების მნიშვნელობა 
 მასწავლებლის სტანდარტები და კომპეტენციები ისტ-ის გამოყენების სფეროში 
 სწავლება-სწავლის თანამედროვე მიდგომები და თანამედროვე საინფორმაციო ტექნოლოგიები 
 სასწავლო პროცესის ძირითადი ერთეულები (გაკვეთილი, თემატური ერთეული, სასწავლო პროექტი) 
მოდული II. გაკვეთილის ორგანიზება ისტ-ის გამოყენებით (24 სთ.)
 გაკვეთილის ორგანიზების ძირითადი საფეხურები: დაგეგმვა, მომზადება, წარმართვა, შეფასება 
 ეფექტური გაკვეთილის ძირითადი მახასიათებლები 
 გაკვეთილის სამფაზიანი მოდელი (ABC) 
 გაკვეთილის დაგეგმვა 
 ისტ-ის გამოყენება გაკვეთილის დაგეგმვის პროცესში
 გაკვეთილის მომზადება: ფიზიკური გარემოს მოწყობა, ტექნიკური აღჭურვილობის გამართვა, სასწავლო მასალის/რესურსების დამზადება 
 სწავლების სტრატეგიები ისტ-ის გამოყენებით 
 სწავლის შეფასება ისტ-ის გამოყენებით
 გაკვეთილის შეფასება 
 
მოდული III. სასწავლო პროექტის ორგანიზება ისტ-ის გამოყენებით (6 სთ.) 
 სასწავლო პროექტის ორგანიზების ძირითადი საფეხურები: დაგეგმვა, მომზადება, წარმართვა, შეფასება 
 ეფექტური სასწავლო პროექტის ძირითადი მახასიათებლები 
 სასწავლო პროექტის დაგეგმვა 
 ისტ-ის გამოყენება სასწავლო პროექტის დაგეგმვის პროცესში 
 თანამშრომლობითი სასწავლო პროექტის დაგეგმვა და განხორციელება 
 სასწავლო პროექტის შეფასება 
მოდული IV. თვითშეფასება და პროფესიული განვითარება ისტ-ის გამოყენებით (3 სთ.) 
 მასწავლებლის თვითშეფასების პრინციპები და ინსტრუმენტები
 მასწავლებლის პორტფოლიო და ელექტრონული პორტფოლიო
 მასწავლებლის პროფესიული განვითარების პროცესი 
 პროფესიული განვითარება ისტ-ის გამოყენებით
კურსის შედეგები
კურსის წარმატებით გავლის შედეგად მონაწილე:
• გააცნობიერებს ისტ-ის გამოყენების მნიშვნელობას თანამედროვე, კონსტრუქტივისტულ პედაგოგიურ მიდგომებზე დაფუძნებულ სასწავლო პროცესში;
• შეძლებს ისტ-ის გამოყენებას სასწავლო ერთეულის (გაკვეთილი ან თანამშრომლობითი სასწავლო პროექტი) ამოცანების შესაბამისად, კერძოდ: 
o ისტ-ის გამოყენებას სასწავლო პროცესის დასაგეგმად;
o ისტ-ის გამოყენებას სასწავლო რესურსების მოსამზადებლად (შემუშავება, ადაპტირება, რედაქტირება და სხვ.);
o სწავლა-სწავლების წარმართვას ისტ-ით გამდირებულ სასწავლო გარემოში; 
o მოსწავლეთა შეფასების მეთოდების/ინსტრუმენტების გამოყენებას ისტ-ის საშუალებით;
o მოსწავლეთა მიერ ისტ-ის გამოყენების შეფასებას;
• შეძლებს ისტ-ის გამოყენებას მოსწავლეებთან, მშობლებთან და კოლეგებთან კომუნიკაციისათვის; 
• შეძლებს მასწავლებლის პორტფოლიოს წარმოებას ისტ-ის გამოყენებით;
• შეძლებს ისტ-ის გამოყენებას პროფესიული თვითგანვითარების პროცესში.

ტრენინგ-კურსის პროდუქტი
მასწავლებელი შექმნის პერსონალურ ელ-პორტფოლიოს, რომელიც მოიცავს: 
• გაკვეთილის გეგმას შესაბამისი სასწავლო ციფრული ობიექტით (პრეზენტაცია, ცხრილი, რუბრიკა/შეფასების სქემა, ბლოგი, საიტი);
• სასწავლო პროექტს, შესაბამისი სასწავლო ციფრული ობიექტით (პრეზენტაცია, ცხრილი, რუბრიკა/შეფასების სქემა, ბლოგი, საიტი).

სერტიფიცირების პირობები:
• მინიმუმ 10 ტრენინგ-დღეზე დასწრება;
• მოდულის დასრულების შემდეგ შესაბამი დავალების წარმოდგენა ელექტრონულ ფორმატში; 
• კურსის ბოლოს გამოქვეყნებული ელექტრონული პორტფოლიო;
• პირადი ბლოგი, სადაც სასწავლო პროექტია განთავსებული.






მასწავლებელთა ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების საბაზო ტრენინგის პროგრამა


დღე I. შესავალი

კურისი მონაწილეთა გაცნობა, კურსის წარდგენა: მიზანი, შედეგები, განრიგი, საორგანიზაციო საკითხები, მუშაობის ფორმები, სამუშაო წესები, მონაწილეთა შეფასების საკითხები.

აქტიური ლექცია, კურსის სილაბუსის გაცნობა, კითხვები და პასუხები (10 წთ.)

მინი-დისკუსია "რისთვის გვჭირდება კომპიუტერი" (10 წთ.)

აქტიური ლექცია პრეზენტაციის გამოყენებით “რა არის კომპიუტერი.” (10 წთ.)

კომპიუტერი მოწყობილობების მიმოხილვა (15 წთ.)

პრაქტიკული მუშაობა: თაგვის ტრენაჟორი (20წთ.)

თაგვის პრაქტიკული გამოყენება (20 წთ.)

კლავიატურის მიმოხილვა (20 წთ.)

პრაქტიკული მუშაობა კლავიატურასთან (45 წთ.)

ტრენინგ-დღის დახურვა

საშინაო დავალების მიცემა (5 წთ.)

შეფასების ბარათების შევსება (10 წთ.)

დღე II. ტექსტური რედაქტორი

ტრენინგ დღის გახსნა.

მისალმება. წინა ტრენინგის გახსენება და ტრენინგ–დღის/მოდულის შეფასების ბარათების მიმოხილვა (10 წთ.)

მოცემული ტრენინგის ამოცანები/შედეგები (5 წთ.)

სახელმძღვანელოში მითითებული კითხვარის შევსება (5 წთ.)

ტექსტური რედაქტორის (Word/Writer) ზოგადი მიმოხილვა.

აქტიური ლექცია ტექსტური რედაქტორის არსის და შესაძლებლობების შესახებ PP პრეზენტაციის გამოყენებით (10 წთ.)

(D-GP-IP): ტექსტურ რედაქტორში მუშაობა. ტექსტის შეტანა, მონიშვნა, ტექსტისა და აბზაცების დაფორმატება (60 წთ.)

პრაქტიკული სავარჯიშო, სახელმძღვანელოში მითითებული განცხადების ნიმუშის შეტანა/რედაქტირება (45 წთ.)

აქტიური ლექცია - სასწავლო ტესტის შედგენის მეთოდიკა, ტესტის შედგენის ძირითადი საფეხურები PP პრეზენატიის გამოყენებით (15 წთ.)

ტრენინგ–დღის დახურვა.

საშინაო დავალების მიცემა (5 წთ.)

შეფასების ბარათების შევსება (10 წთ.)

დღე III. ტექსტურ რედაქტორში მუშაობა (გაგრძელება) ფაილები და საქაღალდეები

ტრენინგ დღის გახსნა.

მისალმება. წინა ტრენინგის გახსენება და ტრენინგ–დღის/მოდულის შეფასების ბარათების მიმოხილვა (10 წთ.)
საშინაო დავალების მიმოხილვა (5 წთ).

მოცემული ტრენინგის ამოცანები/შედეგები (5 წთ.)

სახელმძღვანელოში მითითებული კითხვარის შევსება (5 წთ).

ტექსტური რედაქტორი Word-ი , (D-GP-IP) ტექსტის ფორმატირების საშუალებები, ტექსტის ფრაგმენტის ამოჭრა და კოპირება, ტექსტის შენახვა, შენახული დოკუმენტის გახსნა, ახალი დოკუმენტის შექმნა (40 წთ)

პრაქტიკული სავარჯიშოების შესრულება სახელმძღვანელოს მიხედვით (25 წთ)

აქტიური ლექცია ფაილების და საქაღალდეების შესახებ.

(D-GP-IP) მოქმედებები ფაილებზე და საქაღალადეებზე (მონიშვნა, გადატანა, სახელის გადარქმევა, წაშლა, აღდგენა) (20წთ.)

პრაქტიკული სავარჯიშოების შესრულება სახელმძღვანელოს მიხედვით (20 წთ.)

აქტიური ლექცია ფაილის ტიპები (docx, doc, odt, pdf)

პრაქტიკული მუშაობა (20 წთ.)

ტრენინგ-დღის დახურვა.

საშინაო დავალების მიცემა (5 წთ.)

შეფასების ბარათების შევსება (10 წთ.)



დღე IV. ინტერნეტის გამოყენება პროფესიული მიზნებისათვის

ტრენინგ-დღის გახსნა.

მისალმება. წინა ტრენინგის გახსენება და ტრენინგ-დღის შეფასების ბარათების მიმოხილვა (10წთ.)

მოცემული ტრენინგის ამოცანები/შედეგები (5წთ.)

საშინაო დავალების მიმოხილვა (10წთ.)

სახელმძღვანელოში მითითებული კითხვარის შევსება (5წთ.)

ინტერნეტის გამოყენება პროფესიული მიზნებისთვის.

მინი-დისკუსია ,,რისთვის გვჭირდება ინტერნეტი” (5 წთ.)

აქტიური ლექცია პრეზენტაციის გამოყენებით ,,რა არის ინტერნეტი” (10 წთ).

D-GP-IP ინტერნეტ-ბრაუზერები, ვებ-გვერდის სტრუქტურა, ნავიგაცია, სამისამართო სისტემა (20 წუთი)

საგანმანათლებლო რესურსები ინტერნეტში

პრაქტიკული მუშაობა (40 წთ)

საძიებო სერვისი

ძიება სიტყვის, სიტყვათა ერთობლიობის, ენის მიხედვით (10 წუთი)

D-GP-IP-ინტერნეტიდან ტექსტური და მედია-ელემენტების გადმოწერა კომპიუტერში (10 წთ.)

პრაქტიკული მუშაობა (25 წთ)

ტრენინგ-დღის დახურვა

საშინაო დავალების მიცემა (5 წთ.)

შეფასების ბარათების შევსება (10წთ.)

დღე V. ელექტრონული ფოსტა

ტრენინგ დღის გახსნა.

მისალმება. წინა ტრენინგის გახსენება და ტრენინგ-დღის შეფასების ბარათების მიმოხილვა(10წთ.)

მოცემული ტრენინგის ამოცანები/შედეგები (5წთ.)

საშინაო დავალების მიმოხილვა (10წთ.)

სახელმძღვანელოში მითითებული კითხვარის შევსება (5წთ.)

ინფორმაციის მოძიება ინტერნეტში (გაგრძელება).

D-GP-IP სასწავლო/მეთოდური მასალების ძიება LEMILL-ში (15 წთ.)

პრაქტიკული მუშაობა (15წთ.)

D-GP-IP - PDF ფაილებთან მუშაობა (10 წთ.)

პრაქტიკული მუშაობა (10წთ.)

ელექტრონული ფოსტის გაცნობა.

რა არის ელ. ფოსტა; როგორ გავიაროთ რეგისტრაცია (20 წთ.)

წერილების გაგზავნა/მიღება; წერილზე დოკუმენტის მიმაგრება (15 წთ.)

პრაქტიკული სამუშაო.(35 წთ.)

შემაჯამებელი დისკუსია “როგორ გამოვიყენებთ ინტერნეტს პროფესიული მიზნებისთვის” (10 წთ.)

ტრენინგ-დღის დახურვა

საშინაო დავალების მიცემა (5 წთ)

შეფასების ბარათების შევსება (10წთ)

დღე VI. ტექსტური რედაქტორი (გაგრძელება)

ტრენინგ დღის გახსნა

მისალმება. წინა ტრენინგის გახსენება და ტრენინგ–დღის/მოდულის შეფასების ბარათების მიმოხილვა (10 წთ.)

საშინაო დავალების მიმოხილვა (5 წთ).

მოცემული ტრენინგის ამოცანები/შედეგები (5 წთ.)

სახელმძღვანელოში მითითებული კითხვარის შევსება (5 წთ.)

D-GP-IP დოკუმენტში გრაფიკული ობიექტების ჩასმა (60წთ.)

ცხრილებთან მუშაობა
აქტიური ლექცია-ცხრილები (5 წთ.)
D-GP-IP დოკუმენტში ცხრილის ჩასმა, მისი რედაქტირება, წაშლა. (60წთ.)

ტრენინგ-დღის დახურვა

საშინაო დავალების მიცემა (5 წთ.)

შეფასების ბარათების შევსება (10წთ.) 

დღე VII. ელექტრონული ცხრილები

მონაცემების შეტანა ელექტრონულ ცხრილებში. მონაცემების რედაქტირება

ტრენინგ დღის გახსნა.

მისალმება. წინა ტრენინგის გახსენება და ტრენინგ–დღის/მოდულის შეფასების ბარათების მიმოხილვა (10 წთ.)

საშინაო დავალების მიმოხილვა (5 წთ).

მოცემული ტრენინგის ამოცანები/შედეგები (5 წთ.)

სახელმძღვანელოში მითითებული კითხვარის შევსება (5 წთ)

D-GP-IP ბეჭდვის პარამეტრები: ბეჭდვის წინასწარი დათვალიერება, მინდვრის დაყენება, ფურცლის ორიენტაცია, გვერდების გადანომვრა (35 წთ).
აქტიური ლექცია - ელექტრონული ცხრილები

D-GP-IP პროგრამის გაშვება, მისამართის ცნება, მონაცემების შეტანა, რედაქტირება. (90 წთ.)
ტრენინგ-დღის დახურვა.

საშინაო დავალების მიცემა (5 წთ)

შეფასების ბარათების შევსება (10 წთ) 

დღე VIII. ციფრული მეხსიერება

ტრენინგ დღის გახსნა.
მისალმება. წინა ტრენინგის გახსენება და ტრენინგ–დღის/მოდულის შეფასების ბარათების მიმოხილვა (10 წთ.)
საშინაო დავალების მიმოხილვა (5 წთ.)

მოცემული ტრენინგის ამოცანები/შედეგები (5 წთ.)

სახელმძღვანელოში მითითებული კითხვარის შევსება (5 წთ.)

აქტიური ლექცია - ინფორმაციის მატარებლები (10 წთ.)
D-GP-IP ინფორმაციის მატარებლებზე (დისკები, ფლეშ-მეხსიერება) მუშაობა (20 წთ.)
პრაქტიკული მუშაობა (60 წთ)

შეჯამება ”რა ვისწავლეთ? რაში გამოგვადგება ეს კომპეტენციები?”
დისკუსია «როგორ გავიღრმავოთ ეს კომპეტენციები მომავალში» (15 წთ.)

”მასწავლებლის სტანდარტები და კომპეტენციები ისტ-ის გამოყენების სფეროში“ (15 წთ.)

კურსის შეფასების კითხვარების შევსება (5 წთ.)

ტრენინგის დახურვა (5 წთ.)